CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Followers

Duit Beli Galaxy Note

Love Story

Daisypath Anniversary tickers


Tuesday, September 22, 2009

cinta dan raya

raya kali ini aku terasa ader seribu kekurangan...
belum pernah raya ketiga aku kat dah ada kat kl...
dan seorang diri...
mama ayah ngan adik ke johor
beraya di kampung dan aku sendiri memilih nak duduk
sorang-sorang kat rumah
ntah lah...seperti tiada keinginan untuk beraya...

20 tahun raya aku di kampung mama...
bersama nenek...dan mak teh (aku panggil mak) sekeluarga...
tapi kesilapan yang dia buat dah menggores hati nenek dan mama...
sebagai anak dan cucu aku terpaksa akur atas
kehendak mereka....
tapi sebagai seorang anak gadis...anak bandar...
pasti keriangan beraya di desa yang aku impikan...
tapi apa daya aku...hati mama dan nenek harus aku jaga...
sedangkan hatiku merontan ingin ke sana....

apa yang pasti...bermula dari raya tahun lepas
hingga bila-bila rayaku pasti tiada serinya lagi...

masih terbayang diminda kemeriahan
bermain bunga api...mercun bersama-sama
angah,alang dan acik....
berlari keliling rumah bersama bunga api di tangan..
namun semua tu tinggal kenangan...
semoga Tuhan membuka pintu hati mak teh
untuk meminta maaf dari nenek...
hanya dengan cara itu hubungan yang retak kembali pulih...

amin.....

0 orang mendoakan:

Duit Poket