CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Followers

Duit Beli Galaxy Note

Love Story

Daisypath Anniversary tickers


Friday, October 16, 2009

apa yang sebenarnya? part 1

kutatap kalendar tergantung di dinding
ah...beberapa hari lagi...
kuatkah aku...tabahkah aku...
tiap hari doaku moga apa yang dikatakan
oleh mereka semua itu hanya anggaran
tiada siapa yang boleh melawan kuasa ILLAHI...

enjin kereta ku hidupkan...kereta kupandu perlahan
destinasiku...tempat dimana kesayangan ku berada...
disitulah aku setiap hari...selama 6 bulan ini...
tamat waktu pejabat..pasti aku akan ke sana..
apa yang sedang dilakukan dia ya...
pasti sedang mengarang...menulis sesuatu..
ah, hobinya kadang kadang memeningkan.
asal berjumpa..pasti buku nota baru ditanya..
namun aku terhibur...amat terhibur..
keletahnya..senyuamannya..kenakalannya...
ah..pasti akan kurindui nanti...

ku hayun langkah ke wad dia ditempatkan...
ah...sayangku sedang lena rupanya.
perlahan-lahan...pintu ku tolak...lalu ku tutup..
ku hampiri katilnya....lenanya sayang tidur...
buku nota yang bu bawa ku letakkan di meja
tangannya kucapai...ku kucup jemari halusnya
hatiku pilu...teramat pilu...
mengapa harus dia yang melalui semua ini...
kurenungi wajah yang semakin pucat demi hari
rambut yang lebat kini hampir tiada
tawa yang dulu riang...
kini menyepi...
mata yang menyinar...kini kian malap...


tiba-tiba..dadanya berombak kencang...
seperti sukar bernafas...
ya tuhan...jangan kau seksa kesayangan ku lagi...
jika kau ingin menjemputnya...
ku relakan...tapi bukan dengan cara ini...
punat kecemasan ku tekan...
tidak lama kemudian doktor datang bersama 3 orang jururawat...
aku di minta tunggu di luar....

langsir dibuka...
doktor lelaki muda itu menghampiri ku..
bahuku ditepuk lemah...
maafkan saya...penyakit leukimia yang dihadapinya sangat kritikal...
anda ada masa beberapa minit lagi...
masa untuk dia pergi sudah hampir...
pergilah...dan kuatkan hatimu

kuhampiri katilnya lemah...
jemarinya ku genggam erat...
sayang...kenapa sayang harus tinggalkan abang....
siapa lagi yang ada untuk abang..
air mata ku mengalir laju..dan dia...
hanya tersenyum...
dihulurkan sepucuk surat untuk ku...
perlahan-lahan dibisikkan...
baca...bila sayang sudah tiada...
sayang tau...sayang dah tak lama...
abang jaga diri abang...
sayang akan selalu sayangkan abang...
dan..sehabis bicaranya...
dia juga pergi......matanya terpejam rapat...
dan aku....kosong!

[ini hanyalah khayalan saya atas pengalaman saya kehilangan dia yang saya pernah sayang..maaf andai ianya banyak kekurangan.

0 orang mendoakan:

Duit Poket