CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Followers

Duit Beli Galaxy Note

Love Story

Daisypath Anniversary tickers


Tuesday, November 24, 2009

Saya sayang ayah...



papa
kata mama
masa saya kecil dahulu
papa jaga saya
macam menatang minyak yang penuh
papa bawa saya jalan
papa beli saya anak patung
papa belikan apa saja yang saya mahu
tiada satu pun yang papa hampakan



papa
kata mama
bila saya mula melangkah 
ke alam persekolahan
papalah orang paling bahagia
papa tunggu saya sampai habis waktu persekolahan
sebab saya menangis...
dunia baru saya yang saya rasa janggal


papa
kata mama
bila masuk sekolah rendah
papa temankan saya 
papa hantar sampai depan kelas
lepas tu...papa tengok saya dari jauh
tengok gelagat saya
nakal saya
kerenah saya


papa
kata mama
bila saya masuk sekolah menengah
papa mulai risau
tapi papa tak cakap
sebaliknya
papa tunjukkan melalui perbuatan
papa tak izin saya kawan dengan orang bukan bukan
papa tak izin saya balik jauh malam
papa tak izin saya pegi KL dengan kawan
semua saya kena buat dengan MAMA


"saya benci papa!! saya benci!!!"



dan


masa itu saya memberontak
saya kata papa kongkong saya
papa kawal saya
papa sibuk hal peribadi saya
dan
hubungan kita mulai renggang




papa mulai terasa hati
papa mulai menangis sendiri
papa mulai menyepi


dan saya


hilang kawan baik saya
hilang guru saya
hilang penasihat saya
dan
saya hilang PAPA saya yang dulu


kini
anak papa sudah dewasa
sudah mengenal erti hidup
sudah tahu bermaknanya papa
dalam hidup saya
dan 
SAYA SAYANG PAPA


maafkan saya
atas semua yang saya lakukan dulu
segala kekhilafan saya
kesalahan saya
keterlanjuran saya


|papa,kaulah guru...kawan...sahabat...dan penasihat terbaik yang pernah saya miliki.saya SAYANG papa.!|






2 orang mendoakan:

Apist3D said...

waaa.. ade gmbar "mama" dgn "papa"

Mellyana Sara said...

ahaha!

"mama" dengan "papa" 'kita'....

;]

Duit Poket