CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Followers

Duit Beli Galaxy Note

Love Story

Daisypath Anniversary tickers


Tuesday, December 1, 2009

Si Halusinasi



hari ini kali pertama
dan kali terakhir
aku ingin ceritakan tentang
Si Halusinasi


terlalu ramai yang bertanya
siapa dia halusinasi 
tapi aku hanya tersenyum dan membiarkan
persoalan itu berlalu ditiup angin lalu
tapi mulai detik ini
Si Halusinasi ini Kini Mati
dalam hidup ku


Si Halusinasi ini
seorang lelaki yang aku tak kenal siapa gerangannya
siapa diri dia sebenar
yang ku kenali hanya sebaris nama
yang tidak pernah terlakar dalam diari hidupku
selama 22 tahun aku hidup di bumi Tuhan ini


dia muncul tiba-tiba
tanpa aku panggil tanpa aku seru tanpa aku duga
dia belai aku dengan kata-katanya
dia belai aku dengan keprihatinannya
die belai aku dengan 'kasih sayang' palsunya


kemudian

dia berubah menjadi halusinasi kembali
menjadi seseorang yang tidak aku kenal lagi
dia menjadi seperti mimpi ngeri bagiku
dia seperti raksasa kejam yang memburu mangsa

oh ya....
disebalik si halusinasi ini ada bidadari cantik yang menanti
bidadari yang manis dan menawan hati si halusinasi
dan aku bagi si halusinasi ibarat kertas
yang dicari bila dia perlu untuk melakar kata cinta
dan dibuang bila lakaran cinta tu menjadi buruk


Si Halusinasi Kini Mati
mati dalam hati ku
mati dalam minda ku
mati dalam jiwa sanubariku
mati mati mati

ini kali terakhir aku mempekatakan tentang si halusinasi mimpi ini kerna bagiku dia ibarat bayang-bayang hitam yang membayangi hidupku selama ini.aku tidak perlukan si halusinasi sebaliknya aku perlu realiti.ya..aku bodoh dulu kerna menanti si halusinasi jatuh dalam dakapan mimpi lelap ku..sekarang...ini yang ku perolehi.


oh ya..pesanan khasku buat yang membaca coretan hina ini...jangan kalian mudah mempercayai mana-mana manusia selagi kalian belum pernah menemui atau mengenali hati budinya.sebab,manusia nie kadang kala bertopengkan syaitan hingga kita manusia lemah mudah terpedaya. ingat ya pesanan dari seorang sahabat ni.

|Tuhanku..terima kasih menyedarkanku|sebelum aku mimpi lebih jauh|sebelum aku tenggelam lebih dalam|sebelum aku terbang lebih tinggi|hambaMu yang hina ini kini sedar|Si Halusinasi Kini Mati!|


0 orang mendoakan:

Duit Poket