CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Followers

Duit Beli Galaxy Note

Love Story

Daisypath Anniversary tickers


Friday, July 2, 2010

Aku Ingin


gi mana ya kalau aku jadi burung?

terbang ke sana ke mari
dari satu dahan ke satu dahan
mencari ulat untuk menjadi santapan
atau
jika hidup di hutan aku menjadi mangsa
kepada si pemburu
ditembak peluru tidak bermata
belum sempat aku bersembunyi
mati rebah ke bumi








g mana pula jika aku jadi ikan
ya ikan
berenang dengan tenang
di dasar lautan mahupun sungai
di longkang jalanan juga mungkin
tapi
mungkin juga aku menjadi mangsa
kepada si pemancing
bersama mata kail yang rakus mengejar 
lalu mati tiada daya








tapi aku inikan manusia
dikurniakan akal dan fikiran
punya matlamat dan cita
mengapa ingin menjadi siapa bukan aku

=)

oleh itu

aku bangga menjadi diriku sendiri!











glitter-graphics.com

0 orang mendoakan:

Duit Poket