CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Followers

Duit Beli Galaxy Note

Love Story

Daisypath Anniversary tickers


Saturday, October 10, 2009

aku selalu terfikir...begitu rumitnya hidup ini....masalah datang dan pergi....tapi aku kuat....sebab...aku harus kuat....entah kenapa hari nie...terasa seperti ingin meluahkan sesuatu....tentang hidup...cinta...kawan...sahabat...dan musuh....

hidup nie kadang kadang rumit...sukar untuk kita mengertikan...seperti aku...jatuh...bangun....jatuh....dan bangun sekali lagi....aku sudah lali...gagal dlm hidup juga seperti susah sebati...tp aku tidak dilahirkan sebagai manusia yang mudah putus asa...hinaan orang..cacian orang....telinga ini sudah tuli....aku amik STPM sekarang.bukan tak ada yang tanya.kenapa lambat.kenapa x masuk kolej.perlu ke aku beritahu 1 dunia..aku dibuang kolej sebab keputusan yang menghampakkan! perlu aku ceritakan pada semua? sedih.memang aku sedih...3 tahun aku berhempas pulas demi diploma sebagai tiker utk aku kejar cita2 aku...tapi apa aku dapat....kegagalan...tak semua boleh mengerti sebab tak semua mengalami....nasib kita tak sama....lalu....jika kamu hebat sekalipun tidak perlu di hina...mereka yang seperti aku....tuah manusia bukan ditangan mereka yg seperti ini...kadang kala aku heran....mereka ini dikatakan bijak pandai cerdik tapi bodoh dalam mengatur hidup...lalu kecundang.nah! padanya...sukar menerima hakikat....kepada mereka yang seperti ini....ingat lah...kuasa Illahi itu lebih hebat dari ilmu yang kamu ada.......

cinta.....dalam hidup nie..cinta yang aku lalui terlalu banyak...tp hanya 3 yang terkesan di hati...2 org cinta ku dah pergi menghadap illahi...yang 1,abg F...die memang lelaki yang baik...keluarga dia juga....tapi...tuhan lebih menyayangi nya...die pergi menghadap illahi pada hari raya pertama 2004 dan waktu itu aku sendiri masih di kampung...hanya doa yang mampu aku kirimkan buatnya....cinta ke2...mr.R...dia juga lelaki yang baik...amat menjaga perasaan ku...namun hubungan kami cuma mampu setahun..dia pergi kerana penyakit leukimia yang dihadapinya...dan dia tahu waktu sudah di tahap akhir......cinta ke 3....hurm....meninggalkan aku kerana wanita lain...namun aku pasrah...menyintai tidak bermakna memiliki bukan?

kawan....sememangnya aku tidak mempunyai ramai kawan...dalam hidup aku..di mana aku berhenti di situlah kawan ku....cuma beberapa orang yang masih berhubung....bukan aku tidak suka mencari kawan....tapi yang kutemui..kawan yang hanya tahu mengambil kesempatan..yang hanya hadir untuk ketawa bersama....mungkin status keluarga ku membuatkan mereka begitu...hurm...sukar kan untuk mencari kawan sejati....

musuh....kadang2 aku terfikir..apa salah aku..sampai ada yang ingin memusuhi...tidak pernah aku menggangu org....takel bf orang lain....tapi...mereka sendiri nak bermusuh....hurm....

[hidup ini tak selalunya indah.hanya ketabahan yang mampu menguatkan diri...mungkin apa yang tertulis beza dengan pandangan kalian...ini hanya secoret luahan yang ingin sekali diluahkan..tq kerana sudi membaca...."

0 orang mendoakan:

Duit Poket