CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Followers

Duit Beli Galaxy Note

Love Story

Daisypath Anniversary tickers


Monday, July 5, 2010

Kerana Nila Setitik


aku heran la
kalau kita kawan dengan penipu
kita pun penipu ke?
kalau kita kawan dengan pencuri 
kita pun pencuri ke?
bagaimana kalau aku ni kawan dengan 
pembunuh? perogol?
aku sama ke dengan mereka?
buka sedikit kotak pemikiranmu
luaskan seluasnya
jangan jadi kolot
jangan jadi kuno
ke sekolah dulu apa kau belajar?
kawan dengan beruk kau jadi beruk?
kawan dengan burung kau juga boleh terbang?
macam tue?

jangan menilai manusia itu
dari siapa kawannya
hei!
aku pernah kawan dengan penagih dadah
aku pernah kawan dengan perokok
aku pernah kawan dengan kaki botol
tapi
pernah kalian melihat
aku menagih? merokok? minum arak?
tidak bukan?

segalanya terpulang pada hati
pada siapa kamu
apa peganganmu
tolonglah sahabat
jangan hanya kerana nila setitik tu
aku kamu samakan

aku dan dia beza
aku tau aku kawan dengan dia
salah ke?
ada undang-undang dunia mengatakan
kita harus pilih kawan?

dia ingin menipu berbohong
hatta mencuri
itu dirinya 
bukan aku

di saat kamu susah siapa hulurkan bantuan
sekarang
begitu mudah kamu melupakan

dasar kacang lupakan kulit~
dengar ini

hingga akhir hayatku
apa kalia lakukan seinci aku takkan pernah lupa!



p/s : prinsip hidupku~ kawan biar ikhlas~ jangan kerana wang ringgit maruah kalian tergadai!




glitter-graphics.com

0 orang mendoakan:

Duit Poket