CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Followers

Duit Beli Galaxy Note

Love Story

Daisypath Anniversary tickers


Monday, September 20, 2010

Tuhanku, berikan aku cahaya.

lewat senja warna jingga
ku lewati hari-hari sepi
malam makin menghampir
dan aku di sini masih sendiri

aku bukan seorang yang tamak
bukan juga seorang yang tidak tahu bersyukur
tapi aku ini manusia biasa bagaimana kalian

manusia biasa yang tau sedih
pilu sepi sunyi

pada Tuhan saban waktu aku berdoa
berikan aku kekuatan hati
ketabahan jiwa
ketenangan rohani
agar aku mampu berlari kembali
mencapai mimpi-mimpi dulu
agar mampu aku cantumkan menjadi realiti

sungguh aku lelah
berdiri kaku di sini
hanya menanti hadirnya sumber cahaya
membawa aku ke jalan yang ceria
yang di mana di situ
ada bahagia ada tawa ada mereka

bumi Tuhan ini luas
belum puas aku terokai
izinkan aku meniti di jalanan ini
mencari sesuatu yang mampu aku kumpul
dan aku kenang hingga akhir hayat ku nanti












pesan ayahanda,

di waktu hatimu kosong
basahkan lidahmu dengan zikrullah
penuhi hatimu dengan ayat-ayat suci al-quran
dan berdoa pada DIA agar diberikan ketenangan
hanya itu penawar jiwa yang paling mujarab


0 orang mendoakan:

Duit Poket