CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Followers

Duit Beli Galaxy Note

Love Story

Daisypath Anniversary tickers


Thursday, July 21, 2011

Why do people smile and cry?



" Saya happy. Betul saya happy." 



Kadangkadang kita tengok seseorang itu tersenyum riang. Tapi pernah tak kita terfikir, yang di sebalik senyuman tersimpan kedukaan? Manusia ini pelakon yang hebat. Sangat hebat. Kita boleh lihat pelbagai watak. Dan kerana hebatnya pelakon ini, ada waktu kita tersalah lihat. Senyuman yang diberi itu sebenarnya tangisan.

Hiba. Itu aku rasa sekarang. Ya, aku boleh senyum, boleh ketawa riang dengan mereka semua. Tapi dalam aku? Tuhan saja yang tahu. Penat sebenarnya menangis alirkan air mata. So, baik aku menangis dalam hati. Orang tak nampak. Orang tak risau. Sekarang, mata aku dah pedih, kering, and ada waktu terasa sakit. Maybe, nikmat melihat Tuhan nak ambil balik. :)

Tadi, aku terjumpa seorang perempuan kat kampus. Tak tahu kenapa tapi tibatiba dia beritahu aku, " You can see im smiling, but inside me, im crying." Dia bangsa India aku rasa. Aku terkejut dia luah itu pada aku. Pelanpelan aku jawab, " People can laugh and cry at the same time. We are a human being and we are a great actress or actor. So, be strong ok?" Then aku tepuk bahu dia 2 3 kali. Sekadar beri semangat. Walaupun aku sendiri sedang mencari semangat yang hilang. 

" I'm a having a problem. Love." She continue. Dan aku cuma senyum. " Love. We can't run from it. Jauh awak lari, lagi dia kejar. U have to face it. In facts, as a human, we need love right? So, be strong girl!" aku tepuk bahu dia 2 3 kali lagi. She continue her story's , " We love each other. But he leave me cause he want to married other girl. She a myanmar and don't have any relatives here." She start to crying. 

oh ho~ aku baru kenal dia 15 minit lepas and now dia nak nangis depan aku. Korang boleh bayang tak? Hem. Aku tak reti nak advise orang pasal cinta...tapi aku jawab jugaklah. " If he's the one for you, he will come back to you. Dont be so sad. It's your test. U must be strong. " sambil pegang tangan dia erat. Konon nak kasi semangat sikit dekat dia. Tapi...aku rasa dia serap semua semangat aku. :)

so, kat sini aku nak beritahu kamu semua. Manusia itu tersenyum ada waktu untuk lindung kesedihan di hati dia. Dia tak mahu orang lain nampak dia lemah. Biar, sakit itu simpan dalam hati dia. Bila dia sendiri, mungkin itu waktu terbaik untuk meluah rasa hati dia. :) 


" If he loves you, he will come back to you. If he don't, try to find other guys cause he's not belong to you!" 

p/s : Script dah siap. Nak kena practise. Saya jadi gadis yang jatuh cinta dalam diam. Oh~ susah ni nak hayati watak!



2 orang mendoakan:

purplekyu^_^ said...

akk belakon dekat u ye? =) sbb akk ckp skrip tu :) hehe

Mellyana Sara said...

:) radioplay je. drama radio. assgmet.

Duit Poket