CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Followers

Duit Beli Galaxy Note

Love Story

Daisypath Anniversary tickers


Wednesday, February 1, 2012

Emosi Saya



Tak tau camne nak mula tapi tak kira aku nak luahkan gak. 


Minggu lepas ada 1 sms sesat masuk fon. Dia kata awek dia curang. tido dengan jantan lain. So, sebagai seorang yang tak kenal dia, aku just balas camtu2 je. lepas dari itu, dia dok sms call aku. Ok. Aku ni lembut hati. Accept dia jadi kawan. Last2, nak lebih dari kawan. Aku timbang elok2. Aku tolak. Tolak cara baik. Dia terima. Tapi dia nak berkawan ngan aku. Ok lah. Kawan. Apa salahnya. Aku memang suka berkawan. 


Dia sms aku tak jawab.  Dia call aku pun aku tak jawab. dengan adik aku pun aku berhubung dengan FB @ twitter. Dia emo. Dia marah. Dia kata macam2. Kan cuma kawan? Aku rimas tau tak sms sesagat. call sesangat. ini kes 1. ada 1 lagi kes.


Mamat ni lama dah dalam FB aku. Lately ni dia aktif mengomen. Kalau dia kenal aku, memang aku suka cakp LU-GUA. ni bahasa manja aku. tapi dia kata kasar. mamat ni dengan selambar badak komen ngarut2. pastu takpe. nak num fon. nak berkawan. aku bagi. sebab no.maxis ni, president uganda nak pun aku tak kisah. sebab dia memang untuk public. tapi masalahnya, bila aku sms x balas. perli2 aku. pastu perli kat komen. pastu kalau chat, pun perli2 gak. 


Weh. Aku memang penyabar. Memang x cepat marah. Tapi bila aku marah kau pun takut. Bahasa aku takde dah lembut-lembut. 


Kepada lelaki yang sudi berkawan dengan saya yang memang comot, tak cantik, buruk dan hodoh ni,


Saya tak minta banyak. Tak minta apa pun. Cuma tolong lah...jangan mengada sangat. Jangan manja sangat. Siang adalah waktu saya dengan dunia saya. Malam, kalau saya free, saya carilah awak. Saya tak jawab sms, tak angkat call jangan lah mengamuk macam orang gila. Marah2 saya. Saya pun ada perasaan. Saya sibuk. Awak nak camne lagi? Pas tu, tolonglah, hati tu keras sikit. Biarlah saya je cengeng. Awak jangan ikut cengeng. Awak cuba jadi lelaki. Aawak tak ada kerja nak buat ke dok cari saya sampai 1 hari? =.=" 


Pada yang komen status saya tu, bukan saya tak boleh terima. tapi komen awak-awak tu, sikit tak membantu saya. lagi 1, saya pernah terbaca, kalau nak tegur orang tu, jangan main tegur, takut singgung hati dia. dah lah tak kenal dia. kalau nak tegur gak, dengan cara yang lembut. bukan cam awak tegur tu. itu menambah petrol dekat api marak menyala. 


Kalau tak kenal saya, belajar kenal saya. Dunia saya ni hitam. Takde cahaya. Kalau awak sanggup bagi cahaya untuk dunia hitam saya, pintu dibuka seluasnya. Kalau tidak cukuplah awak berdiri depan pintu dan tengok saya dari jauh. 


-amalia-




3 orang mendoakan:

Zuemiey Khairuddin said...

agak ahh..agak melebih.
orang macam tu x makan sound , orang macam tu kena kasi tazkirah.

aku harap dia x kasi azab banyak lagi kat kau.

*aku ekcelli bila bukak blog kau ni..aku rasa...haha..ok abaikan.

Mellyana Sara said...

sekarang kau faham kan? aku rimas. rimas sangat2. aku dah cakap elok2. tapi dorang tak faham. dah tak tau nak guna bahasa apa lagi. letih dah.

hope, takde lagi pas ni. :(

* aku tau kau rasa apa....oren kan? masam2 gitu. :P

Miss.HaNa said...

huhu,ak paham
agak jengkel kan ;)

Duit Poket