CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Followers

Duit Beli Galaxy Note

Love Story

Daisypath Anniversary tickers


Tuesday, February 7, 2012

Review : Fixi - KELABU


Ahad lepas aku g bookshop sebab nak habiskan baucar 1 Malaysia.
Dah pilih-pilih barang so nak kena bayarlahkan. 
Time nak g kaunter aku melencong masuk bahagian novel.
Sekali mata aku ternampak novel ni :



Aku memang dah lama cari novel ni tapi cam biasa novel fixi yang best-best payah jumpa dan kebetulan jumpa aku belilah. so on the way balik rumah aku dah siat-siat plastik balut novel ni,  konon nak baca novel ni dalam kereta tapi godaan novel yang aku bawa time nak keluar rumah ni lagi menggoda aku.

Disebabkan aku agak sibuk dengan urusan duniawi, aku baca  novel ni kat mana-mana. And 2 malam ni aku tido pukul 3 pagi sebab nak habiskan novel ni. Semalam pukul 5 baru aku tido. Aku stop time baca masa part Shah bagi Amir surat. Aku nangis. Haah. Aku nangis. Nangis teruk. Samnpai aku kacau kawan baik tetengah malam untuk dengar luahan hati aku. 

Kenapa aku nangis? Tak. Bukan sebab aku macam Amir. Tapi, apa jadi dalam diri Amir tu. Drama banyak sangat. Macam hidup aku. Dan surat shah tu, pukulan untuk Amir. Gila tol nangis sampai guling-guling. Cam orang putus cinta.

So far,
Jalan cerita novel ni best. Serius. Tulisan dia yang cool buat kau tak jemu baca. Konflik hidup watak utama cerita ini ada terselit pengajaran gak. Sebenarnya, orang seperti mereka ni tak minta jadi cam ni cuma mereka perlukan kekuatan dari orang mereka sayang. Turning point dia pun bagus. Waktu dia cari diri dia yang hilang lepas Shah pergi, menyentuh hati perempuan aku. Bayangkan, orang selalu ada waktu kau susah, sakit, jatuh, lara tiba-tiba pergi. Phew. Sakit oi!

Dan bestnya novel ni,
dia jumpa diri dia yang hilang. Dia jumpa cahaya yang dia cari. Dan jumpa cinta sejati.

Moga, lelaki macam Shah ada kat dunia aku.

*tampar pipi sendiri*

Lelaki cam Shah tak wujud yer cik Lia. Mimpilah kalau kau jumpa. 

So, ni je review pasal novel ni. novel Fixi pertama aku tulis. haha! Next time, aku review yang 6 lagi novel aku dah baca ya. So, kene tunggu lah. 


tata!


p/s : setiap berlaku - hikmah.


9 orang mendoakan:

INNANIE ARIFFIN said...

beli kat mana ye.... nak beli gak!~

Mawar Berduri said...

nice ea. nanti sab beli.

Bella Heuheu ❤ said...

haaaaaaaa.... kite tengah otw bce novel ni~ baru bape chapter.... sempoi plus best cite ni sbb x terlalu formal cam stgh novel cinta yg lain :)

Zuemiey Khairuddin said...

adalah sesuatu diluar jangkaan klw terjumpa buku2 cmni kat toko buku biasa...selalunya online je kot

Mellyana Sara said...

Innanie : I've no idea. Luckily terjumpa hari tu. Tu pun dia satu je. so, grab la kan. :)

Cik sab : beli k. best!

Mellyana Sara said...

bella : tulisan doktor ni cool giler kan? phew. Ingat takleh x mengecewakan. :)mnie. cepat habiskan. serius x mengecewakan. :)

Mellyana Sara said...

ZK : buku2 fixi kan rare. :)

Neddo Khan said...

thanks for the review! =)

Mellyana Sara said...

welcome. :)

Duit Poket