CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Followers

Duit Beli Galaxy Note

Love Story

Daisypath Anniversary tickers


Sunday, February 17, 2013

Kau, Dia ; Sempurna



"Move on sayang. Move on!"

- - - - - - - 

Orang-orang selalu bilang begini bila aku putus cinta. Katanya, jangan meratap lama-lama. Kau tetap kena terus hidup walau apa pun yang berlalu. Lalu aku cuba. Aku lawan rasa hampa rasa sakit dalam hati. Aku cuba untuk berhenti mengenang dia. Aku usaha, aku paksa hati aku lupakan dia. Padam semua memori celaka yang datang. Tapi end up, aku nangis macam orang hilang akal. Dan benda ini bukan jadi sekali dalam hidup aku. Berkali. Kadang aku terfikir, sampai bila agaknya Tuhan nak uji aku dengan hubungan sebegini. Bahagia kejap kemudian derita berpanjangan. Kadang, cemburu lihat orang lain happy.  Punya pacar bawa sini sana. Makan berteman, jejalan berteman, shopping berteman, semualah berteman. Jujur, aku pernah rasa cemburu.

Paling celaka rasanya, bila kena dump lepas hampir tiga tahun bercinta dan waktu kena tinggal Iman. Hampir nak gila! Agaknya, mereka tu tak rasa kot apa yang kita rasa. Jadi, dengan mudahnya curang. Well, pada aku yang tak banyak kerenah ni, aku boleh terima semua kekurangan pasangan aku. Yups. Semua. Sebab aku bukan pencinta kesempurnaan. Mana ada manusia hebat atas dunia ni kan? Jadinya, aku tak kisah siapa lelaki yang aku cinta. Bukan sebab cinta itu buta. Just, terima dia seadanya. Cuma satu boleh buat menyirap aku tak terkira, KALAU PASANGAN AKU CURANG. 

Curang benda paling aku benci. Aku bukan jenis manusia mudah beri peluang kedua. Well, kalau 1st chance tak reti hargai, buat apa bagi yang keduakan? Lagi satu, kalau betullah pasangan kita tu sayangkan kita, kenapa dia kena tinggalkan kita? Apa ingat kita ni macam machine. Try and error? 

So, kalau uolss rasa down sebab putus cinta, chill and move on. Jangan buat benda bodoh macam kerat tangan, makan pil tido, atau telan racun tikus macam jiran kepada sepupu kawan aku buat. Dan arwah dah budak lelaki tu. Chill! Lepak dengan kawan-kawan. Tengok movie, karaoke, riadah kat taman, memasak, pancing ikan atau apa je lah benda yang boleh buat uolls rasa ok. 

Please, jangan bazir masa kenang benda yang sakit kan hati. Tak berbaloi. Serius tak berbaloi. 

And ingat, if someone love you, it's because of who you are. Bukan sebab benda lain. Kalau sebab benda lain, forget it and cari cinta baru. Seriously, toksah buat kesilapan bodoh aku dulu. Meratap untuk benda tak guna. 

And, once uolss dapat apa yang dicari, hargailah. Barang baik ni datang sekali. And terima pasangan korang seadanya. Takde manusia sempurna. Uollsss tu, kentut pun busuk. 

Tata!


p/s : matahari tetap bersinar untuk korang. Chill ok?

0 orang mendoakan:

Duit Poket