CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Followers

Duit Beli Galaxy Note

Love Story

Daisypath Anniversary tickers


Wednesday, April 7, 2010

penggunaan bahasa

hai semua...oke hari ini...saya nak bersantai je...
sejak kebelakangan ni...saya tengok di FB...status yang diorg letak
semua in english...saya tak ada masalah dengan tu..baguslah...
sebab menunjukkan rakyat malaysia tak ketinggalan...

cuma masalahnya...penggunaan tatabahasanya...tunggang langgang...
saya tak kata saya bagus...saya hebat...saya sendiri masih belajar...
tapi...kalau kita tak yakin dengan apa kita type...tak perlu click POST~

bila ada yang tegur...melenting...orang menegur untuk kebaikan...
hmmm....lagi satu...apa salahnya guna bahasa melayu...rasa sayakan...
dari 100 kawan awak ada...99% semua tahu berbahasa melayu. :)

p/s : ini cuma pendapat saya...kadang2 saya pun post status dalam english..cuma saya lakukannya bila saya yakin apa saya type tue btul..kalau x....saya lebih selesa berbahasa melayu. :) itukan bahasa ibunda....berapa ramai nak belajar bahasa melayu....kita? semakin melupakannya...

0 orang mendoakan:

Duit Poket