CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Followers

Duit Beli Galaxy Note

Love Story

Daisypath Anniversary tickers


Saturday, July 10, 2010

Am i a writer?


selama satu hari ni waktu sepanjang perjalanan pergi dan balik dari kelas aku fikirkan hal yang satu ni...
aku tak tau sama ada benda nie kelakar atau aku sendiri yang perasan lebih~


Aku ini penulis ke????


aku ingat lagi masa kat sekolah menengah aku mula tulis poem2 yang korang nampak kat blog aku..
aku tulis tentang cinta, keluarga dan kehidupan..
aku tulis apa saja yang aku nampak, yang aku pernah lalui atau yang orang lain lalui dan diorang ceritakan kat aku...

poem pertama aku tulis pasal kekasih pertama aku yang meninggal sebab kanser paru-paru
dan aku ingat yang aku tulis sambil menangis...air mata aku macam hujan waktu tue....
esoknya aku tunjuk kat kawan-kawan aku...and 3 4 orang dari mereka cakap nak photostat poem tue 
nak kasik kat boyfrend dorang!

aku terkedu time dorang cakap cam tue...power sangat ke ayat aku nie? apa yang dorang tengok dalam poem aku...pastu mula dari hari tue aku mula terlibat dengan pementasan teater kat sekolah, minggu bahasa melayu, minggu bahasa inggeris, aku masuk semua yang berkaitan karang mengarang sajak...
kenangan paling indah bila teater pentomen aku mendapat sambutan! serius aku tak sangka dapat pujian melangit macam tue...

so,lepas SPM aku decide nak sambung dalam bahasa, ayah aku tak kasik~ fine! aku nak sambung IT~ dalam graphic, pun die tak kasik~ then aku sambung dalam Bisned Admin~
tapi masa kat kolej aku still terlibat dengan benda-benda macam nie...minat kan?

lepas tue aku x habis study aku benti! aku decide amik STPM~ till now x habis lagi~ *gagalis oke!*

skunk aku terfikir~
aku dilahirkan sebagai sorang penulis ke?

aku ni sorang pemerhati~ aku suka naik bus dari train~ bagi aku naik train pemikiran aku tertutup~
macam pintu train tue. :)

bila aku naik bus~ aku nampak orang~ aku nampak apa di jalanan~ aku tengok perangai drebar bas~ aku nengok perangai konduktor bus~ aku nengok perangai ratusan orang~
pastu aku selalu g makan sorang-sorang~ time makan aku tengok sekeliling aku~
macam-macam perangai~

semua itu aku karang jadikan poem~
seingat aku~
sudah berpuluh poem aku orang request nak jadikan koleksi mereka..

Aku ini penulis ke?

kalau benar aku dilahirkan untuk menjadi penulis
aku akan terus menulis
walau hanya di sini
=)

p/s : cita2 aku lagi 1 aku nak jadi EDITOR KARANGKRAF~! :)









5 orang mendoakan:

semut lelabah said...

buatlah apa yang anda rasa sesuai dengan jiwa..

Lakukan apa saja yang anda rasa best..

Good luck!

Unknown said...

kalu dh ada cita2 tue truskan ler
mana tau tepilih jd penulis lak

Mellyana Sara said...

i will.. :)

S.I.T.I said...

wah..cita2 tinggi ek?wish u gudluck! ^_^

Mellyana Sara said...

thanks S.I.T.I.... :)

Duit Poket