CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Followers

Duit Beli Galaxy Note

Love Story

Daisypath Anniversary tickers


Saturday, July 10, 2010

Tangga


tangga!
tingginya!
mampu ke?

ku perhatikan setiap anak tangga
ku hitung satu persatu
dari yang pertama
hingga ke atas sana
banyak!

larat ke?

dengan lemah ku jejaki anak tangga pertama
boleh ke nie?
ku undur kembali...

aku duduk di anak tangga pertama tadi
ku dongak ke atas sana
bagaimana harus ku daki
bagaimana untuk aku bertahan agar sampai ke atas

aku cuba sekali lagi
satu demi satu
di anak tangga ke-10 aku tersungkur
sakit!

perlahan-lahan air mata aku mengalir
kenapa begini sukar untuk aku sampai ke atas sana
orang lain begitu mudah
tapi aku?

tak mengapa sayang
suara halus itu berbunyi lagi
kamu boleh...kamu pasti boleh....
bersabar ya...

SABAR!

berbekalkan semangat yang ada
dan dengan penuh kesabaran
aku daki lagi dan terjatuh
namun ku daki lagi
berpuluh kali aku jatuh namun tidak pernah
aku berputus asa
ku daki lagi hingga ke atas sana
dan akhirnya
aku berjaya seperti mereka...


*janganlah putus asa jika kamu gagal...jangan pernah berputus asa...kamu harus tahu
bahawa di luar sana jutaan manusia lagi yang gagal seperti kamu
tapi mereka ada satu semangat yang luar biasa...
ingat lah...hanya manusia biasa yang berusaha dengan luar biasa
yang mampu beroleh kejayaan....dan kerana itulah kita diuji oleh DIA..*




p/s : mell nie gagalis tau! :)



glitter-graphics.com

4 orang mendoakan:

semut lelabah said...

jadikan kegagalan hari nie, pengajaran untuk hari esok..

nak dapat sesuatu yang kita nak memang sangat payah.. usaha je lah!!!!

ozzy said...

salam..
always aim to the sky..if u cannot achieve at least u can touch the cloud.

Ard said...

never say never :D

Mellyana Sara said...

Hapiz : thanks...

ozzy : atleast i can touch the cloud kan.. :) thanks...

ard : never say never... :)

Duit Poket