CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Followers

Duit Beli Galaxy Note

Love Story

Daisypath Anniversary tickers


Sunday, July 18, 2010

Hey Kawan~

hey kawan
kalau kamu ingin orang lain perhatikan kamu
sedar akan kewujudan kamu di antara mereka
ubah bahasamu~ jangan lantang tanpa adab~
jangan bicara sewenang sahaja
orang lain itu juga punya hati
punya perasaan
bukan hati kamu sahaja yang harus diambil pusing


maaflah
aku ini sememangnya kurang bicara
hanya bicara dengan yang tahu makna
setiap butir bahasaku canangkan
bukan yang tahu mengata belakang tanpa sedar
yang diri sendiri terlungkup di bumi
kaku mati~


jika terasa diri ibarat angin
tidak dipeduli lagi
fahami sendiri
rasanya tak perlu aku katakan
yang kamu itu 
tidak aku perlukan di kalangan mereka lagi


bahasa kamu itu
sudah terlalu banyak mengusik hati
terkilan tau!


sudahlah
aku bicara panjang lebar pun
kamu bukan faham
semakin rumit aku rasa


ini nasihat dari seorang kakak
jagalah bahasa kamu
jangan tau mengkritik manusia lain
hei~
kamu itu jangan menongkah ke langit
kelak tersungkur
baru kamu tahu


aku sedar tiada manusia sempurna
tapi biar tidak cantik rupa
asal manis budi bicara
aku yang lihat pun selesa


=)


*aku bosan dengan sikapmu~ aku rasa buang masa~*





4 orang mendoakan:

Gayahspears said...

terbaik sr aty mell.. :)) hihi
mell komen entry terbaru gayah ya.. :">

Gayahspears said...

terbaik dr aty mell..huhu :))
mell komen enry terbaru gayah yer :P

니나 Nina Awis said...

love this... :)

Mellyana Sara said...

;]

Duit Poket