CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Followers

Duit Beli Galaxy Note

Love Story

Daisypath Anniversary tickers


Tuesday, July 27, 2010

kalau

kalau hari semalam boleh kita undur

aku ingin kembali ke 10 tahun lalu
di waktu aku masih di bangku menengah 
akan ku ukir kembali zaman kegemilangan
yang telah lama aku tinggalkan

di waktu aku mula kenali
apa itu algebra 
apa itu tungku kaki tiga
apa itu jangka lukis dan jangka sudut
apa itu sastera
mula membaca Sehijau Warna Daun
semakin meningkat usia

aku mula kenali apa itu momentum
apa itu fungsi 
apa itu karbon monoksida
apa itu literature

kini

zaman indah itu mula kabur
pernah 1 ketika di saat orang lain
bertungkus lumus belajar 
aku juga bertungkus lumus
menyiapkan teater sempena
minggu kemerdekaan
orang lain bertungkus lumus menghafal
formula-formula kebarangkalian
aku bertungkus-lumus siapkan fotografi
untuk majalah sekolah

kini

aku masih di sini masih begini
tiada yang istimewa
kerna aku masih aku yang dulu!

7 orang mendoakan:

Dairy Liyana said...

Best kn klu ley undur mase.. (",)

hentakbelipat said...

nice...

Cik Bucken said...

meniti kaca tu sdeykan cite die..T_T

Mellyana Sara said...

=)

kalau blh...memang nak..n pastinya best...

tq hentakbelipat.:)

agak sedey la.. :)

LuVidA^^ said...

sehijau warna daun.. ingt2 lupe

sud@is said...

kalau lah itu ini...begitu begini...semuanya flashback, hari ni adalah kenyataan..betoi ka ayat ni...

Mellyana Sara said...

:)

Duit Poket