CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Followers

Duit Beli Galaxy Note

Love Story

Daisypath Anniversary tickers


Monday, August 23, 2010

bersuara

nur amalia


itu nama penuh saya


=)


cahaya impian


ya...saya terlalu banyak impian hingga ada kala 
impian saya sesuatu yang diluar logik akal


lahir dalam sebuah keluarga kecil
punya ayah punya mama
punya 2 orang adik lelaki
yang amat memahami saya seadanya


syukur!


ayah bermula dari bawah demi membentuk 
keluarga saya seperti mana sekarang
begitu juga dengan mama
berkorban segala agar keluarga kami
sempurnan seadanya


syukur!


saya satu-satunya puteri dalam keluarga
tapi tidak bermakna saya dimanja
kasih sayang mama ayah sama adil sama rata
adil dan saksama


syukur!


saya menulis dari hati
saya menulis apa yang saya fikir
saya menulis apa yang saya suka
saya menulis kala saya gembira
saya menulis kala saya sedih
saya menulis kala hati saya duka
saya menulis bila saya rasa
hanya melalui menulis saya luahkan
segala yang membuku di jiwa


Allah Maha Mendengar
Allah Maha Memahami
Allah Maha Mengetahui


=)


ayah selalu kata masa saya kecil,


"Kalau jadi manusia, jadilah manusia yang berguna. Jangan jadi ibarat lalang yang berubah kalau di tiup angin. Ayah tiada harta yang dapat ayah beri, cuma didikan dan doa buat anak-anak ayah."


malah, sampai hari ni, ayah masih katakan benda yang sama pada saya.


:)


antara saya dan ayah, ada sesuatu yang pernah menjauhkan kami tapi kerana sesuatu itu kami kembali rapat.


sesuatu itu, kasih sayang.


syukur!


:)

0 orang mendoakan:

Duit Poket