CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Followers

Duit Beli Galaxy Note

Love Story

Daisypath Anniversary tickers


Tuesday, August 17, 2010

buang bayi

tiap tiap hari ada saja berita tentang kes pembuangan bayi. macam benda ni jadi 1 trend plak rasanya. beranak je buang...beranak je buang....kenapa eh?

mell ingat lagi awal tahun hari tu ada 1 kes bayi dijumpai dalam tong sampah dalam keadaan terbakar dan kaki dia putus. menitik air mell baca berita tu. kenapa sekejam tu...apa salah anak kecik tu? 

last a few days ada berita pasal bayi dijumpai dalam kumbahan najis....mana nilai keperikemanusiaan mak ayah budak tu...kumbahan najis di campak....

mereka semua tak sedar agaknye....sudah melakukan zina....dah melahirkan anak dibunuh dengan dibuang...kenapa tak diberi pada pasangan yang takde anak...kalau ditanya mesti mereka sudi menjaga....janganlah dibuang ibarat sampah....

bagaimana jika 1 hari nanti kamu berkahwin dan dikurniakan cahaya mata melalui perkahwinan yang sah...hati tu tak terdetik ke tentang anak dibuang? menangis air mata darah pun anak dibuang tu dah mati. 

semoga Allah s.w.t. mengampungkan dosa kalian yang melakukan perbuatan terkeji ini. menikahlah. dirikan masjid kemudian bentuk sebuah keluarga yang harmoni. waktu itu kamu beranaklah semahunya. pasti tiada yang menghina, tiada yang mengkeji. lahirnya anak tu nanti, kamu pasti bersyukur tidak terhingga. 

anak tu kan harta tidak ternilai dari dia buat kita. dia anugerah dari Allah s.w.t buat kita.seharusnya dijaga dan dipelihara dengan elok.

pada yang melakukan...bertaubatlah selagi mana pintu taubat masih terbuka dan semoga taubat kalian diterima oleh DIA.

amin.

bayi sekecil ini untuk disayangi dan dilindungi


4 orang mendoakan:

puteri cahaya. said...

sian kan baby ni.. :'(

HaNTwO said...

itu olang xde otak wooo..

ejum said...

kesian.isu yang semakin hari semakin teruk dalam masyarakat kita..hukuman gantung dah pon dikuatkuasa kan..namun baby yang tak bersalah ini setiap hari masih dibuang.. sedih sngat dgn sikap pembuang bayi ini

Camellia said...

semakin hari semakin banyak kan... semoga anak yang tak bersalah tu mendapat tempat disisiNya...amin..

Duit Poket