CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Followers

Duit Beli Galaxy Note

Love Story

Daisypath Anniversary tickers


Friday, August 27, 2010

Bukan Puteri Lindungan Bulan

halu! review novel ya hari ni~

pernah baca novel ni?


novel ni mell baca masa dekat nak trial SPM
kene beratur tunggu giliran tu
lepas puas merayu2 ngan owner buku and kawan-kawan lain
dorang bagi mell pinjam dulu

dengan tebal 1,211 muka surat
seminggu mell habiskan

sungguh mell kagum dengan watak utama novel ni
seorang gadis yang tabah
bermula dari hidup bujangnya hingga sudah berumah tangga

=)

ada juga novel yang memaparkan dan membuktikan
hidup novel juga tak semua ya hanya ada tawa da gembira kan?

ini petikan kata-kata sasterawan negara
Dato A.Samad Said

Melalui Bukan Puteri Lindungan Bulan kita sempat dihemahkan sejauh mana ertinya kemenangan jika ia tidak ditusuki terlebih dulu oleh kekalahan. Begitu juga selembut mana ertinya kasih jika ia tidak terlebih dulu disanggahi kebencian. Maka begitulah siang menjadi lebih bererti kerana wujudnya malam; dan kegementaraan malam pula menjadi lebih ditunggu kerana kecemerlangan pagi. Satu perlawanan simbolis begitu memang sentiasa menjadi rahsia yang sukar tersingkap manfaatnya, kecuali kepada mereka yang memang menghargai dan terpesona oleh setiap anugerah Allah Yang Maha Berkuasa.

mell baca buku ni 2 kali
lagi sekali waktu di kolej
mell amik masa hampir seminggu sebab nak hayati novel ni

mell kagum dengan Larasati Aisya'
semangat dia kuat semangat dia kental
semoga mell mampu jadi seperti dia

kan?

sape pernah baca novel nie????


6 orang mendoakan:

ejum said...

xpenah baca lar mell..hehe.best ke cite nya?..

Jom usha entry terbaru kat sini E J U M

Camellia said...

best sgt! =)

Honey said...

Kita pernah baca ... Novel nih husband bg sempena ulangtahun (2003 rase nyer) ... Masa nih tengah pregnant ... Nama anak sulung pun ilham dari novel nih ... Muhammad Luqman Aliff ... Best sangat ... Lepas2 tu pun ada ulang baca lagi ... Lupa lak nak buh nama anak pompuan Larasti Aisya ...Hmmm ... Lama nyer tak membeli novel ...

Camellia said...

larasati aisya...suka die sis. :) masa baca novel tu...x ingat dunia~ mana eh nak cari novel tu lagi~

Honey said...

Hahaah ... Try tanya Creative Enterprise ..

camar putih said...

kena cari ni :)

Duit Poket