CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Followers

Duit Beli Galaxy Note

Love Story

Daisypath Anniversary tickers


Wednesday, August 25, 2010

Si Pari Pari

puisi ini aku tulis bukan tentang aku
tapi tentang dia
tentang seorang pari-pari yang selalu di sisi
yang selalu di tindas sang lelaki
dipermain hatinya ibarat boneka
yang kaku tiada sebarang rasa
yang dipijak dicela
yang ditinggalkan bagai mainan bagi mereka
aku ingin di saat pari-pari ini baca puisi ini
dia tahu bahawa aku 
awan putih sentiasa di sisi
tidak pernah aku tinggalkan dia sendiri
sampai mati!


pari-pari itu cantik 
cantik pekerti cantik budi bahasa cantik segalanya
hidup dalam dunianya sendiri
yang penuh hitam yang kelam yang suram
saban waktu dinanti akan ada satu cahaya
menerangi seisi dunia itu dan memimpin tangannya
membawa dia pergi dari dunia itu
sungguh dia bosan dia jelak dia tidak ingin di situ lagi


tapi bila hadir sang arjuna
janji ditabur kata cinta dijaja janji manis ditawar
pari-pari rasa bahagia pari-pari rasa seperti di awangan
di bawa terbang sang arjuna keliling dunia kelam
berpimpinan tangan di luas nya lautan


seakan dunia dia yang punya!


tapi tiba-tiba sang arjuna hilang dari pandangan
pari-pari terbang ke sana kemari
"arjuna, arjuna! di mana kamu?!"
laung pari-pari penuh rasa cinta
di cari seluruh pelosok dunia
hampa! kecewa! 
sang arjuna kini tiada
tinggal pari sendirian kembali


pari-pari kecewa, pari-pari hampa
kenapa akhirnya harus begini saban masa
mana cinta! mana rindu! mana janji setia!
pari-pari nekad untuk pergi jauh dari dunia kelam
dikhabarkan pada awan putih
tentang segala rasa tentang hancurnya jiwa
puas awan putih menghalang ditegah sedayanya
tapi pari-pari tetap nekad


wahai pari-pari
andai dibaca puisi ini
aku mahu kamu tahu
yang aku selalu di sisi kamu
aku ini awan yang menakung air 
sampai waktu aku pasti hujan
andai kamu pergi awan sudah tiada teman
siapa lagi mahu main hujan bersama aku
lagi pula
kamu bisa lari dari 1000 yang ada
tapi kamu jangan lari dari aku
kamu bisa berlindung dari 1000 yang ada
tapi kamu jangan berlindung dari aku
aku perlu kamu seperti kamu perlu aku


kemari dakap erat tubuhku
akan ku beri damai di hatimu
lupakan sampah itu
buat apa dikenang sampah yang hina
aku ada masih ada akan selalu ada
jangan pernah takut sendiri lagi
aku akan selalu menemani


pari-pari,
kamu yang terbaik pernah aku temui
jangan pernah pergi...




p/s : ini buat kakak yang saya sayang dan saya harap dia kuat, tabah, dan bersabar atas ujian yang menimpa. amin.



0 orang mendoakan:

Duit Poket