CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Followers

Duit Beli Galaxy Note

Love Story

Daisypath Anniversary tickers


Tuesday, September 21, 2010

Kaseh

malam itu aku duduk sendirian di beranda
merenung langit malam
bulan bercahaya terang bintang bersinar indah
kerusi malas aku goyangkan perlahan


aku tersenyum


dulu
aku pernah begini di sini seperti ini
dengan dia bidadari hati
menemani malam-malam sepi
aku rindu kamu cinta


kenangan tiga tahun lalu menerpa semula


* * * * * *
"Abang, Kaseh sayangkan abang,
Kaseh sayangkan sepenuh hati Kaseh.
Kaseh janji pada abang Kaseh akan sentiasa 
menemani hari-hari abang.Kaseh janji abang."


Kaseh,
dia cinta pertamaku
yang aku temui sewaktu belajar di kota London
di sana aku temui dia sedang duduk termenung
di kerusi di sebuah taman sambil memegang 
sekuntum mawar merah yang sudah kering
aku sapa dirinya 


waktu itulah pertemuan aku dan dia bermula
hari demi hari hubungan persahabatan 
mula menerbitkan rasa cinta
lalu dirinya aku lamar menjadi kekasih hati
dan dia setuju


Kaseh,
seorang gadis melayu yang datangnya dari keluarga berada
ibunya seorang jutawan terkenal dan dia tidak punya ayah
ayahnya sudah meninggal dunia sewaktu dia masih kecil
gaya hidupnya liar dan terlalu bebas
aku cuba mengatur langkahnya kembali ke asal
alhamdulillah, dia bersetuju untuk berubah


hampir 6 tahun di kota London
dan hampir 4 tahun bersamanya
kami kembali ke Malaysia dan aku terus ditawarkan
pekerjaan di sebuah syarikat telekomunikasi terkemuka
beberapa bulan kemudian aku lamar dia menjadi
permaisuri dalam hidupku


Kaseh,
isteri yang baik, penyayang dan amat menghormati sebagai suami
makan pakai aku dia jaga dengan sempurna
4 tahun mendirikan rumah tangga bersama
belum pernah sehari aku ke pejabat tanpa 
bersarapan bersamanya
Ya Tuhan, sungguh aku benar-benar mencintainya


tapi


semua ini tidak lama
selepas 4 tahun mendirikan rumah tangga
dia pergi buat selamanya
tinggalkan aku tanpa peneman


kejadian petang itu masih subur diingatan
lewat petang itu aku dan dia ke sebuah pasaraya
untuk membeli sedikit barangan keperluan
sewaktu mebeli-belah dia kelihatan ceria
tertawa mengusik aku seperti selalu
usai membayar kami menuju ke kereta
Kaseh jalan dihadapanku beberapa langkah




sewaktu melintas jalan ada sebuah kereta 
dengan laju menghala ke arah Kaseh 


dan


"Kasehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!"


dia dilanggar lalu digilis
aku mendengar dia menjerit saat dirinya digilis




segera aku mendapatkannya
tapi


Kaseh sudah tidak bernyawa lagi
Kaseh telah pergi
Kaseh pergi kerana kecuaian mereka
Kaseh pergi tinggalkan aku


Kaseh,
sayang isteri abang dunia akhirat sayang
takkan ada seorang wanita lain yang mampu
mengisi tempat di hati abang


abang doakan
semoga sayang aman bersemadi di sana
nantikan abang ya sayang
semoga kita akan bertemu






*3.10 pm / 21 September 2010*


~kotak khayalan tingkat tertinggi mula berimaginasi.. ;)~

5 orang mendoakan:

Gayahspears said...

mell :(
uwaaaaaaaaaaaaaaa :(
tak sangup nak baca :(

Mellyana Sara said...

:(

nape tah tetiba nak tulis cerita camni~ hmm~

Unknown said...

cerita benar ke hanya imaginasi... huhuuu...

Mellyana Sara said...

gabungan. ;)

QERY HASAN said...

apa nama music kt blog ni..suka!!! nnti bleh tk bgitau tajuk kt blog saya.TQ.

Duit Poket