CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Followers

Duit Beli Galaxy Note

Love Story

Daisypath Anniversary tickers


Sunday, February 27, 2011

Janji

kalau dulu aku ini cuma anak kecil ayah bonda
yang merengek waktu malamnya minta disusu
yang menangis minta disuapkan makan


yang bajunya dipakaikan
yang rambutnya disikatkan
yang tangisnya dipujuk
yang demamnya diubat


kini aku si anak gadis ayah bonda
yang membesar di depan mata mereka
yang sudah mereka tahu pelusuk hati
yang sudah mereka tahu andai aku membenci
yang mereka sedar andai aku menangis sendiri


kini


aku boleh pakai baju sendiri
aku boleh sikat rambut sendiri
aku boleh pujuk hati sendiri
aku boleh ubati sakit ini sendiri


tapi


andai aku sepi sendiri senyuman bonda penawarnya
andai aku hiba hati tawa ayah pengubat lara


syukur pada TUHAN
aku dianugerahkan ayah bonda yang penyayang
ayah bonda yang memahami
ayah bonda yang selalu di sisi
saat aku jatuh tersungkur ke bumi


janji aku pada diri
takkan aku menongkat langit
andai satu saat nanti aku di atas


takkan aku lemas dalam lautan kemewahan
andai TUHAN mengizinkan harta melimpah


takkan aku jadi SI TANGGANG durjana
takkan


ini janji aku!



0 orang mendoakan:

Duit Poket