CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Followers

Duit Beli Galaxy Note

Love Story

Daisypath Anniversary tickers


Friday, May 27, 2011

Perjalanan Yang Jauh Bakal Bermula


“All that we are is the result of what we have thought. The mind is everything. What we think we become. ”


Alhamdulillah.

Syukur pada Tuhan dengan izin-Nya, aku dalam perjalanan menuju citacita aku. Selesai sudah 1 minggu orentasi yang memenatkan. Dengar 'talk' yang tak habis-habis. Cuma yang last talk agak menarik sebab pasal Career Talk. So, memang interesting kan? 

Apa planning aku? Hmmm~ Jadual dah dapat semalam.So, memang dah prepared semua benda. File pun aku dah lable, note pad dah campak dalam beg, pensel case dah penuhkan. Tinggalkan nak masuk kelas je. Semalam time Career Talk, benda itu dekat Lecture Hall. Memang excited sangat. :)

So, for this 1 semester, target GPA tak banyak. 3.5 je. :) Paper Mathematics For Social Science saja cabaran besar bagi aku. Al-maklum lah. Aku slow sikit mengira ini. Tapi paper yang lain insya Allah, aku boleh score. Lagipun ada paper Principles Of Economis. Dah pernah belajar. Detail lagi. So, insya Allah aku mampu.

Cuma, cabaran paling hebat, sini semua bangsa cina. Mungkin ada masalah komunikasi sikit. Serius bila kat sini, rasa cam masuk sekolah cina ada. Cam belajar kat negara cina pun ada. Tak nampak lansung melayu. Payah lah. Agakagak lepas 4 tahun kat sini, aku boleh komunikasi bahasa cina tak? Kelebihan sikit. Heee!

Kepada, yang dapat sambung belajar juga, belajarlah elok-elok. Most of my readers muda dari saya. :) Jangan sesiakan masa belajar ini. Enjoy tu enjoy juga tapi jangan lebihlebih sangat. Nanti menyesal tak guna dah. Dah terlambat.

By The way ;



Sekarang saya pelajar 
Universiti Tunku Abdul Rahman
dalam 
Bachelor of Communication (Hons) in Journalism
dan
akan tamatkan pengajian saya pada May 2015. 

Saya nak jadi journalist.
Saya nak jelajah seluruh Eropah dan menulis tentang apa saya lihat.
Doakan saya ya. 

:)




4 orang mendoakan:

Unknown said...

kadang2 bila kita bercampur dengan bangsa lain,kita akan ada rasa nak bersaing dengan lebih sihat..tapi setahu saya,bangsa lain terutamanya cina sikap mereka lebih positif dari bangsa kita sendiri..beruntung kamu dpt suasana mcm tu sbnrnya...

Bagaimana Cara Memperbaiki Solat Di Awal Waktu

Mellyana Sara said...

hee. yups. :) mereka lebih positif. dan saya sangat selesa dengan suasana macam ni. :)

Anonymous said...

whoah this weblog is fantastic i like studying your articles. Keep up the great work! You realize, a lot of individuals are searching around for this info, you can help them greatly. a affordable car insurance

Anonymous said...

Terima kasih atas informasi menarik

Duit Poket