CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Followers

Duit Beli Galaxy Note

Love Story

Daisypath Anniversary tickers


Saturday, June 25, 2011

Maaf, Penantian Itu Sampai Sini


Seorang lelaki berkemeja biru air laut
berseluar jeans lusuh
berkaca mata hitam
sedang duduk minum di Starbucks Time Square
sesekali ternampak dia menolak rambutnya kebelakang
kemudian membelek jam ditangan
ternampak dia mengeluh berat
kusut kelihatannya

dia meneguk secawan kopi 
melihat jam di tangan kembali
di capai telefon bimbit mahalnya
menekan-nekan nombor yang berlegar di kepalanya

" Hello. Lama lagi ke? Hmmm. Ok. Saya tunggu."

Talian dimatikan
diteguk lagi air kopi itu

5 minit
10 minit
20 minit
40 minit

yang ditunggu tak datang-datang

akhirnya dia bangun menuju ke kaunter
meminta kertas dan sebatang pen
lalu menulis sesuatu di atasnya

" Kalau nampak seseorang perempuan
berbaju kebaya merah jambu
tolong berikan ini pada dia ya. 
Terima kasih."

dan si lelaki terus beredar dari situ

Sejam kemudian ;

seorang gadis berkebaya merah jambu
memasuki Starbucks tersebut
terus matanya melilau mencari-cari lelaki tadi
tiba-tiba seorang pelayan wanita menghampirinya

" Cik, ini encik yang tunggu cik tadi bagi. " 
Segaris senyuman ikhlas dilontarkan 

"Terima kasih ya."
senyuman itu dibalasnya

Nota itu berbunyi ;

Saya tunggu awak lama. Bukan baru 2 jam yang lalu. Tapi dah 4 tahun. 4 tahun saya tunggu awak untuk bersama dengan saya. Untuk awak menerima cinta saya. Dan seharusnya hari ini adalah hari yang saya tunggu selama ini. 4 tahun yang saya rasakan cukup panjang untuk meraih cinta seorang gadis yang saya sayang. Tapi, saya tak tahu kenapa, 2 jam tadi saya rasakan lebih panjang dari 4 tahun itu. Maafkan saya Chinta, hati saya dah berubah. Saya tak mampu untuk terus menunggu. Jaga diri baikbaik. Selamat tinggal.

-Arman-


p/s : penantian itu suatu penyeksaan. ;)






0 orang mendoakan:

Duit Poket