CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Followers

Duit Beli Galaxy Note

Love Story

Daisypath Anniversary tickers


Tuesday, July 5, 2011

Dyscalculia - My Biggest Problem


" Oh! Why i must learn maths. I hate it


! "




hye!

hari ini nak cakap pasal dyscalculia. Aku baru tau pasal benda ini. Thanks to IMAN. :) 

Apa itu dyscalculia? Penyakit apa itu? 

Dyscalculia ini kita panggil maths disability. Orang yang ada masalah ini sangat lemah dalam matematik. Walau pun hanya yang mudah. Yup! Sangat lemah sebenarnya.

Base on my situation ya,
saya benci duit syiling. Sangatsangat. Kenapa? Sebab untuk dapat seringgit, kita kene kumpul duit itu. Kemudian baru dapat seringgit. Bayangkan 10 keping duit syiling sepuluh sen, baru dapat seringgit. oh! itu menyusahkan saya. :) 

kalau nak tau lebih detail, sini ada info dia.


sekarang tengok gambargambar ini






cuma 1-0 tapi dah boleh buat aku mabuk!






kalau macam ini, terus pengsan!


p/s : so, kalau korang bagus dalam matematik, tahniah! hee! for myself and sesiapa rasa dia ada masalah ini, try your best k? :)


2 orang mendoakan:

Apih El Nino said...

Aku pun lemah Math. Asyik repeat je masa belajar dulu :(

Mellyana Sara said...

:) the only subject aku repeat, maths la. fenat dah. sampai nek fobia. hee!

Duit Poket