CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Followers

Duit Beli Galaxy Note

Love Story

Daisypath Anniversary tickers


Thursday, August 11, 2011

Buku Lama Yang Dibenci









di situ terpuruk sendiri seorang gadis
berkurung merah jambu
memeluk erat sebuah buku lama
di dakap erat ke dadanya ;




" Kenapa semua orang bencikan saya? "


" Saya tak."


" Tapi, suatu hari nanti awak pasti membenci saya."


" Kenapa awak kata seperti itu?"


" Selepas awak tahu siapa saya. Kenal saya. "


" Tak. Saya takkan awak membenci awak. "


" Saya tak percaya. "


" Betul. Saya takkan bencikan awak. "


" Kenapa? "


" Awak anugerah terindah dalam hidup saya. Celanya awak, kejinya awak, buruknya awak, hinanya awak, itu pada mereka semua. Tapi bukan saya. Pada saya awak sudah cukup melengkapi saya. Manis awak, manja awak, comel awak, lucu awak, suara awak, mata awak, bibir awak, semuanya indah pada saya. Lalu, tiada sebab untuk awak saya benci. "


Di dakap si gadis erat dalam pelukkannya. Gadis itu adalah isterinya yang dikahwini hanya 3 tahun sebelum diceraikan. Diceraikan hanya kerana, isterinya tidak mampu melahirkan zuriat untuknya. Janji manis sang lelaki ada waktunya tidak boleh disumbat ke dalam hati. Bila merana, sendiri sengsara.


Si gadis masih mendakap erat buku lama
buku cacatan kisah cinta mereka
yang hanya tunggu masa untuk dikebumikan
bersama cerita cinta lara mereka.


p/s : Tak menarik. Entah ke mana hilang abjad ajaib aku semua. 




0 orang mendoakan:

Duit Poket