CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Followers

Duit Beli Galaxy Note

Love Story

Daisypath Anniversary tickers


Monday, October 3, 2011

Matang





cuba fahami maksud orang
dan baru bersuara ;


matang ; 


matang itu pada aku apabila seseorang itu sudah mampu berfikir
seiring usianya
bukan lebih rendah dari sepatutnya
dan seharusnya manusia matang itu
manusia sesempurnanya ciptaan Tuhan


akal ;


itu dianugerah Tuhan 
hey~ beza kita dengan haiwan
kita ini berakal dan haiwan itu tidak
justeru
guna akal kamu seadanya
sewarasnya
menilai sesuatu sebaiknya
bertindak juga dengan memikir semoleknya


atau jika tidak




semudah itu kamu dikatakan
TIDAK matang
mau begitu?


=)


fahamilah dan kemudian baru bersuara.




p/s : maaf. aku ini penulis yang ada waktu kejam berbahasa. tidak suka, jauhi aku dan jangan pernah dekati aku. Mudah kan? Aku tidak suka bermusuh jadi - tolong, jangan musuhi aku. :)

0 orang mendoakan:

Duit Poket