CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Followers

Duit Beli Galaxy Note

Love Story

Daisypath Anniversary tickers


Tuesday, April 24, 2012

Ya Sudahlah


Orang selalu kata kalau dia itu jodoh kita, putar-putar mana pun nanti dia tetap balik pada kita. Tambahnya lagi, kalau kita ikhlas sayangkan orang tu, lepaskan saja dia pergi. Kalau dia patah balik dalam hidup kita, maknanya dialah jodoh kita. Bila dengar orang cakap pasal benda ni, aku selalu terkenangkan Abil.  Dia cinta pertama aku. Tak adalah lama mana aku kawa denan dia. Setahun lebih je pun. Aku kenal dia sebab dia salah dial nombor. Dia nak telefon siapa tah tapi tertelefon nombor aku.

Aku tak pernah gaduh dengan dia. Dia tu baik sangat. Cakap pun lembut. Romantik pun ya juga. Selalu tiap-tiap malam dia akan telefon aku dari nombor random sebab nak bagitau aku dia sayang aku.Sweet la tu kan?

" Kalau awak sayang saya, belajarlah rajin-rajin. Saya perlukan seorang cikgu untuk anak-anak saya nanti." Itu pesan dia setiap kali dia call aku. Aku pula setiap kali itu mengingatkan dia ,

" Dan saya perlukan seorang jurutera yang bijaksana untuk jadikan rumah impian saya 1 kenyataan!"

Dia gemarkan lagu Bukan Cinta Biasa nyanyian Dato Siti Nurhaliza. Selalu juga dia nyanyikan lagu ni bila dengan aku. Family dia? Sempurna. Mak dan ayah dia terima aku seadanya. Mak dia selalu pesan, 

" Belajar masak ayam masak merah. Abil tu, hari-hari makan lauk tu pun tak apa." 

Kalau abah dia cuma pesan suruh belajar rajin-rajin. Abah dia kata, habis belajar dia akan pinang aku untuk Abil. Tapi itulah. Sesuatu berlaku. Sesuatu yang bunuh cita-cita impian bersama aku dengan dia. 

" Sayang. Abil dah takde. Tuhan lebih sayangkan dia."

Sekarang, kau rasa pepatah di atas boleh aku guna? Aku ikhlas sayangkan dia. Aku lepaskan dia pergi. Tapi, dia takkan datang balikkan? 

Al-Fatihah. 




1 orang mendoakan:

Anonymous said...

Very well written post. It will be valuable to anybody who utilizes it, as well as myself. Keep doing what you are doing – for sure i will check out more posts.

Duit Poket