CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Followers

Duit Beli Galaxy Note

Love Story

Daisypath Anniversary tickers


Tuesday, November 6, 2012

Jawapan



Bila sendiri di kamar
Sesuatu yang selalu temani
Memori

Dan kadang aku harap yang memori itu cuma mimpi
Yang aku boleh usir bila aku benci
Dan aku boleh cari bila aku ingin

Gila kan?
Kadang
Bila sunyi 
Bila dingin
Yang dimahu cuma sesuatu yang sudah kekal jadi memori

Kemudian
Bila diingat
Langsung terbit rindu
Yang jadi lumpuh itu terus hati aku kerana sakit memori dulu

Sering aku pertanyakan pada Tuhan,

"Tuhan, kenapa kau kenalkan aku dengan dia. Kemudian biarkan aku jatuh cinta. Dan di saat aku sudah melayang nun jauh ke angkasa, Kau ambil dia pergi?"

Tapi Tuhan tak jawab. 
Mungkin belum masanya pertanyaanku dibalas Tuhan.

Mungkin Tuhan mahu aku cari jawapan aku sendiri.

Jawapan yang sampai mati
Aku takkan temu
Sebab yang tinggal cumalah hanya

Memori


2 orang mendoakan:

shu said...

memory is really the worst enemy :(

Mellyana Sara said...

indeed.

Duit Poket