CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Followers

Duit Beli Galaxy Note

Love Story

Daisypath Anniversary tickers


Sunday, March 31, 2013

30.03.13


Hari ke 96 bersama.

=)

.
.
.
.
.
.
.
.
.

Semalam hari paling memenatkan. Aku dan Ferd ada dua pilihan, ke pelancaran buku Fatrim Syah atau ke PSP Zine Satu Malam  atau kedua-duanya sekali. Tetapi setelah difikir sedalam-dalamnya, kami ke pelancaran buku. Sebab lepas tu, nak ke Jalan TAR untuk bershopping.

Jadi kami decide untuk ambil KTM ke KL Sentral kemudian PUTRA ke Masjid Jamek dan Star ke Pudu Raya. Agak kelam kabut sebabnya train lambat! Elok sampai je dekat pelancaran buku, dah settle semua. Nasib baik Fatrim ada. So sembang-sembang kejap, dan terus ke Jalan TAR.

Hah, di sinilah bermulanya. 
Tujuan ke Jalan TAR (JT) sebab nak shopping. Phew! Aku rasa ada 2 tahun aku tak jejak sini. So, kami ke Sogo. Makan. Taaaaaaaaaaaaaapiiiiiiiiiiiiiiiii.....punyalah ramai orang sampai meja kosong langsung tak ada. Baik kat G Level, ngan Food Court. So tak pe. Nak cari Secret Recipe. Ohmak ai! Dah takde?! Tukar jadi kedai lain. Takpe. Kami rileks lagi. So, nak pergi KFC sederer kedai buku. Masuk-masuk dah bau pelik. Oh, takde ekon. Ferd tak nak. Aku pun tak nak lah. Berbau kot! So, A&W, dari jauh dah nampak pintu A&W terbuka. Mengalukan kedatangan kami kot. Masuk-masuk, berbahang. Astaga! Macam mana nak makan? Aku dah letih tak hengat. 

So, kami cross the road, pergi sebelah sana. Pasar Malam. Memang tak lah nak beli. Nak makan kat mana? So, aku try cari gerai yang aku selalu makan. Ohmak ai. Penuh.

"Kedai penuh bang. Camner?"
"Takpelah. Cari lagi."
"Rasa nak balik je."

"Takkan nak balik?" <--- di="" font="" sedikit="" sini.="" tinggi="" volume="" ya="">

Ok. Terdiam kejap. Otak dah ligat pusing. Mana lagi nak cari ni? Tetiba teringat food court dalam Semua House. Ah. Camner eja tah. Akhirnya! Sini je banyak table kosong. Terus menggagau cari benda nak makan. Empat puluh lima minit kemudian kemudian ;

"Jom!"
"Pergi mana?"
"Shopping!"

Hiks! Dah kenyang baru senang hati nak shopping. So semalam aku rembat ping tudung yang kekecik tu. Sebabnya, pin tudung aku ni jenis campak merata pastu nak pakai cari tak jumpa. Beli beg. Tudung. Dan.....



Ini, sidia hadiahkan. Tapi kain aku pilih dan dipersetujui dia. Hiks! Thanks buah hati. Saya sayang awak.
Semalam kami merayap 1 JT rasanya. Sampai pertama kompleks perginya. Sekali nak balik, dah menapak lalu pasar malam, lalu yang cam uptown masjid jamek tu sampai lah ke PUTRA sebab nak ke KL Sentral, elok sampai je nak tunggu train, orang macam sardin. Punya ramai. 

Kaki dah rasa membengkak. Sian juga kat dia. Semua gara-gara aku nak beli kasut. Dari satu kedai ke satu kedai. Takde yang berkenan. Sian dia. Mujur dia tak membebel. So, akhirnya kami sampai KTM Rawang pukul 8. Dan terus pulang ke rumah.

Nak cakap pada dia,
Terima kasih untuk satu hari yang power semalam.
Untuk ikatkan tali kasut.
Untuk teman cari kasut.
Untuk berlari-lari anak lintas jalan.
Untuk bawakan barang-barang.
Untuk semuanya.

:)

Nanti kita keluar lagi ye? 
Hiks!



p/s : ada typo abaikan. malas nak edit.


1 orang mendoakan:

Ferd said...

haha syg lu gak. gua kan feminist. setakat teman makwe shopping, apa ada hal

Duit Poket