CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Followers

Duit Beli Galaxy Note

Love Story

Daisypath Anniversary tickers


Tuesday, April 9, 2013

Review ASRAMA


Hadir lewat ke pelancaran Asrama dua minggu lepas.

Tapi masih berkesempatan berjumpa dengan penulis.

Teruja!


Sewaktu proses menyiapkan novel ini, Fatrim ada mengirimkan 2 bab dari novel ni. Dan dari situ memang dah semangat nak dapatkan novel nanti. 

Pada aku, jalan cerita novel ini permulaannya biasa saja. Budak sekolah masuk ke asrama. Kena buli dengan senior. Jumpa kawan baru. Itu sangat biasa.
Tapi, bila sudah hampir separuh dibaca, beberapa klu dapat dikesan. Langsung, perasaan tertanya-tanya tu membuatkan aku habiskan buku ni pukul 5 pagi semalam. Jalan ceritanya sangat luar biasa sebenarnya. Dan kesudahan cerita ini memang diluar jangkaan pembaca. Serius! Dan macam yang aku baca di review yang lain, novel ini seakan filem. :) 

Beberapa soalan yang aku simpan dari awal sampai akhir yang mana membuatkan aku nak habiskan novel ni cepat.

1. Siapa Maria dan Ira? Kenapa dia asyik bagi amaran pada Dahlia.
2. Siapa May, Lena dan Farah? Kenapa mereka seperti menyembunyikan sesuatu dari Dahlia.
3. Pak Darus itu siapa? Kenapa dia melakukan pemujaan di kawasan asrama.
4. Sarah. Hilang tanpa dikesan. Kemana dia?
5. Dialog antara Mak Ani dan jirannya Sal. Menimbulkan tanda tanya.
6. 2 kubur masih merah yang diziarahi Dahlia. Kenapa dua sedangkan cuma ayahnya meninggal.
7. Siapa jelmaan tubuh tanpa kepala?
8. Siapa Angel dan Johan yang selalu hadir dalam mimpi Dahlia?

=)

Kalau ikut aku banyak lagi. Tapi tak larat nak senaraikan.
Dan soalan di atas bakalan terjawab dalam 3 bab terakhir novel ini.

Fatrim, 5 bintang untuk Asrama.
=)

Tahniah!

3 orang mendoakan:

Ferd said...

spoiler ni haha

shu said...

bli kt mna?

Felly Sophia said...

Macam best je. Nak beli lah nanti.

Btw kak, link blog dah ditukar.

Duit Poket