CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Followers

Duit Beli Galaxy Note

Love Story

Daisypath Anniversary tickers


Saturday, May 4, 2013

Review - Ilusaniti


Aku tak tahu ini review yang sempurna atau tak.
Ikut koranglah nak baca ke tak.

- - - - - - - - -



Khatam buku ini dalam masa kurang dari 16 jam. Aku start baca, pukul 2:30 petang. Dan pukul 4:35, habis.

Jujur, selepas novel Bisik yang psiko, ini novel kedua yang memenuhi cita rasa aku secara keseluruhannya. Pada aku, novel psiko yang memang psiko susah nak jumpa. Kau boleh belek novel-novel Fixi yang ada, so far pada aku Bisik dan Ilusaniti, psiko yang memenuhi kriteria aku cari.

Tahniah penulis!

Mula baca, aku terganggu dengan gaya bahasa penulis. Agar kelam-kabut. Tapi sudah mula memasuki bab keempat, rasa selesa tu datang. Lepas seorang dari mereka mati, dan seorang lagi mati, dan mati...damn! Aku kena habiskan jugak. Aku nak tahu sebab. Aku nak tahu punca. Dan aku nak tahu siapa yang memulakan semua ini.

Mindfucked giler! Ada beberapa scene yang agak seram dan psiko. Macam, Bob tersengih-sengih dalam lubang kubur Big Boss. Dan jelmaan tak kira masa. Bandar Tanpa Cahaya. Holy crap! Amende weh? Kalau mimpi benda cam tu, mau 3 hari tak habis fikir. Itu sekali. Ini kerap. Phew! And lastly, ending. Situ je. Aku rasa aku kena baca 4 bab last sampai epilog untuk faham.

Apa pun, 4 bintang. Sebab tak ada yang sempurna atas bumi ni.


p/s : boleh tak nak cakap, aku suka hero citer ni. Aku bayangkan...dia zizan. and aku tak tau kenapa. Bob pulak, aku nampak Johan. Kah kah kah! Ok bye. 

3 orang mendoakan:

◕ D Y S H A S A H H I R ◕ said...

tgok tajuk pun, agak psiko cerita die.. betul ke

Anonymous said...

hello, nak tanya ni. So far faham tak the whole story dari awal sampai ending? Part ending tu lepas chew mati, macam mana lak life watak utama tu jadi okay balik?

lynndamya said...

Salam, haa ini antara novel yg aku suka jalan citer dia tu, tp aku rasa part paling menganggu adalah bila zack ke sape ntah citer pasal game Polybius tu...terus aku google nak tgk amende game tu, rupa2nya mmg ade dan mmg dah haram dah game tu sbb mcm yg penulis tu citer, game tu mcm boleh buat org gila...so aku expect penulis nak buatkan game tu sbg penyebab utama..rupanya tidak..agak kecewa sikit, sbb ending mcm xfaham..haha but still nice, sbb gaya cerita ala2 emo dan kegelapan :p hihi~

Duit Poket