CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Followers

Duit Beli Galaxy Note

Love Story

Daisypath Anniversary tickers


Wednesday, April 10, 2013

LUKA #1

Malam tadi aku terjaga dari tidur. Berpeluh. Resah. Aku bermimpi. Aku nampak kau bersama dia. Dia yang kata kau dulu pernah hadir dan membahagiakan. Dia yang kau bilang paling kau sayang. Kau berpimpinan dengannya ke sebuah taman lalu duduk di bawah sepohon pokok yang rendang.

Kau baringkan dia di pangku. Sama-sama mendongak ke atas, melihat awan.

"Jangan pergi,"katanya. Ada sendu yang disimpan.
"Tapi, tiada apa lagi yang tinggal untuk kita,"balas si dia.

Kau menunduk. Mata kau pejam. Lalu nafas kau lepaskan perlahan.

"Tapi, aku cintakan kau. Bagaimana untuk hidup jika kau pergi?"
"Boleh. Pasti boleh."
"Bagaimana?"

Dia bangkit dari pembaringan lalu mencapai kedua belah tangan kau keduanya dirapat - menadah. Bibirnya mengukir senyum. Senyum yang seringkali mencairkan hati kau itu.

"Setiap kali kau bangun dari tidur, begini. Berdoa. Moga-moga kau mampu terus hidup meski tanpa aku. Aku tahu, sayangmu sentiasa mekar, kasihmu takkan pernah mati. Tapi aku, aku harus pergi."

Dan di saat itulah aku terjaga dari tidur.
Aku pandang kau di sisi.
Masih terlena.
Semoga mimpimu indah-indah sayang.

Semoga luka kau ditinggalkan dia, mampu ku ubati.

0 orang mendoakan:

Duit Poket